Victoria’s Secret w Polsce – dlaczego nie skaczę z radości?

Nie znam osoby, która obejrzała, a której nie spodobał się pokaz Victoria’s Secret. Jestem jedną z nich. Uwielbia(ła)m ich pokazy, ale czy w nowym flagowym sklepie tej marki w Warszawie sprzedawane będą pokazy z lat, w których Victoria’s Secret utrzymywała dobrą passę? Nie. Właśnie dlatego nie skaczę z radości na to otwarcie.

victoria's secret torba

Wielka fascynacja

Oglądałam każdy pokaz Victoria’s Secret od kiedy tylko się o nim dowiedziałam. Moim zdaniem najlepsze odbyły się kilka razy pod rząd na początku nowego wieku. Może to magia Tyry Banks, Karoliny Kurkovej, Gisele Bundchen, Adriany Limy, a może to zasługa jakiejś tajemniczości, która otaczała to wydarzenie. Włączając pokaz nie wiedziałam, kogo tam zobaczę, jakie stroje spowodują, że otworzę szczękę i nie będę mogła jej pozbierać (a byłam pewna, że tak będzie!). Od paru lat niestety wiemy o pokazie wszystko; od składu modelek, przez stroje itp. Pisała o tym szerzej niezastąpiona Cora Harrington na swoim blogu The Lingerie Addict. Moim zdaniem aktualnie pokaz ratuje jedynie Adriana Lima, Candice Swanepoel i ewentualnie muzyka. Trochę mało jak na pokaz bielizny prawda? I trochę dziwnie, że w pokazie bielizny za najbardziej magiczne rzeczy uważam dwie modelki i muzykę.. Dlaczego piszę o muzyce? Cóż, występy Rihanny w pokazie z 2012 r. to zdecydowanie najlepsze momenty tego pokazu. Oczywiście nadal pojawiają się dobre stroje, ale – no właśnie – ale.. Pamiętam rok, w którym okazało się, że Miranda Kerr opuściła szereg aniołków Victoria’s Secret, to samo czułam, gdy wcześniej z marką rozstała się wspomniana Gisele Bundchen. Pamiętam, że byłam bardzo zaskoczona decyzją Mirandy, a szczególnie argumentacją (modelka chciała iść naprzód w sferze zawodowej). Teraz doskonale rozumiem obie panie. W Victoria’s Secret nie do końca dobrze się dzieje i to od jakiegoś już czasu. Sprzedaż mocno spada z roku na rok, zainteresowanie pokazami też. Wokół marki nie do końca panuje dobra atmosfera (problemy z rozmiarami, słaba jakość produktów, traktowanie kobiet jedynie w kategorii obiektów seksualnych). Mimo to VS nadal ma się nieźle i tego im życzę.

victoria's secret torba

Wielkie rozczarowanie

Oczywiście cały czas oglądam pokazy i wszystkie materiały, które pojawiają się przed nim i po nim, ale nie ma już we mnie tej jakby dziecięcej fascynacji, a jedynie chcę je zaliczyć. Kiedy skończyła się fascynacja? Główną przyczyną była niestety moja wizyta w dotychczasowym sklepie Victoria’s Secret w Warszawie, w którym można było dostać tyle samo bielizny, co kosmetyków (naprawdę?). Kilka lat temu, przy okazji jednej z wizyt w stolicy, poszłam do sklepu VS. Zdziwił mnie mały rozmiar sklepu i liczba kosmetyków, a nie bielizny, no ale weszłam po to, żeby się rozejrzeć i zrobić zakupy w tej, wtedy jeszcze, fascynującej firmie. Pamiętam, jak szybko się zawiodłam. Dotknęłam majtek, które pomijam, że leżały w jednym wielkim czymś, jak w jakimś chińskim sklepie albo w lumpeksie, po czym stwierdziłam, że te same mogę dostać na rynku w każdym mieście w Polsce. Jakość tragiczna, stwierdziłam, że to nie majtki, a szmatki i nie zdecydowałam się na żaden produkt z bielizny, a na… błyszczyk. Byleby coś wziąć w magicznej biało-różowej torebce VS z różową bibułką. Mam ją do dzisiaj. Zresztą, błyszczyk po jakimś czasie wyrzuciłam, bo tak kleił się na ustach, że nigdy nie czułam się z nim komfortowo, nie wspomnę o wiecznie przyklejających się do niego włosach.. Widzę, że informacje o otwarciu flagowego sklepu Victoria’s Secret pojawiają się nie tylko w kanałach informujących o biznesie, ale też na kanałach jutuberek/blogerek lifestylowych w Polsce (np. Jemerced). Nie cieszę się na tę okoliczność tak jak oni, ale w sumie jestem zadowolona, że przy najbliższej wizycie w Warszawie będę mogła ostatecznie zweryfikować (potwierdzić lub zaprzeczyć) swój stosunek do tej marki. Póki co znowu Cora z The Lingerie Addict świetnie podsumowała (w 5 punktach), co musiałoby się stać, żeby mój niesmak magicznie zmienił się w pełen szacunek dla tej marki. Dla mnie 2 najważniejsze punkty z tej listy to: nie zdradzanie wszystkich informacji przed pokazem i (najważniejsze!) zachowanie spójności pomiędzy tym, co widzimy na pokazie, a tym co dotykamy w sklepie – niezależnie od tego czy to flagowy super sklep, czy nieflagowy minisklepik.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *